Optimér din konverteringsrate med demografisk segmentering

Reklame

Sponseret indlæg

2. september 2021

Ønsker du at få en værdiskabende segmentering, så du kan blive bedre til at målrette din markedsføring? Så er demografisk segmentering lige noget for dig. For bruger du udelukkende dine segmenter på dine interne data, der fortæller dig om dine kunders købshistorik samt dine cookie- og adfærdsdata? Jamen så melder du altså dig selv til et unødigt waiting game, og dit arbejde vil i værste tilfælde være spildt. Du kan i stedet spare både tid og arbejdskraft ved at læse med her og få viden, der kan gøre dig mere kundefokuseret. Lyder det som noget for dig? Så læs med og lær meget mere om demografisk segmentering.

 

Kombinér dine data med demografisk segmentering

Baserer du udelukkende dine segmenter på adfærdsdata og købshistorik, vil du blive begrænset til en mere reaktiv adfærd. Anvend i stedet demografisk segmentering og oplev konverteringsraten stige. Laver du nemlig blot 3-4 flere målrettede aktiveringsflows, kan du målrette dine aktiveringskampagner imod de unge i byen, børnefamilier i ejerbolig, det velhavende par, hvor børnene er flyttet hjemmefra. De geo- og demografiske data siger nemlig en masse, som er rart at vide og klogt at anvende, i den første del af kunderejsen. Kombineret med adfærdsdata og købshistorik har du således mulighed for at gribe dine kunders hænder og guide dem hele vejen igennem deres kunderejser.

 

Kom godt i gang med demografik segmentering

Kunsten med segmentering og kunderejser er at vide, hvornår du skal bruge hvilke data samt, hvilken vægt, du skal lægge på de forskellige data og hvorfor. Og det er naturligvis ikke noget, du bare gør – men du skal nok lære det! Trækker du blot i arbejdstøjet og går i gang med at analysere den data, du allerede har adgang til, kan du finde frem til værdifulde oplysninger på dine kunder. Du kan blandt andet blive klogere på, hvilke datavariable, som er korrelerede. Disse kan du således anvende til at skabe nogle segmenter, der giver mening at arbejde videre med. Og ønsker du samt har du brug for at vide mere om demografisk segmentering? Så kan du følge linket øverst i artiklen og lære meget mere.